Prednosti telemarketinga zasnovanog na podacima su sve vidljivije, jer je korišćenje sve bolje tehnologije za očuvanje podataka transformisalo poslovanje telemarketinga.

Svi veliki modernizovani call centri danas zasnivaju svoje odluke na podacima.

Mali kontakt centri sve više otvaraju oči za mnoge prednosti obrade, analize i korišćenja podataka.

Kada govorimo o podacima, govorimo o svim podacima koji postoje, od statistike o broju poziva tokom radnog dana do veličine cipela potencijalnih klijenata.

PREDNOSTI TELEMARKETINGA ZASNOVANOG NA PODACIMA

Praktično, podaci mogu biti sve. Kreće se od broja poziva koje ste obavili tokom određenog perioda do detaljnijih informacija o ponašanju kupaca, što, takođe, znači da ćete brzo dobiti preopterećenje ako ne znate kako da ga strukturirate i aktivirate. Tu se pojavljuju softverska rešenja koja će Vam pomoći da segmentirate i da organizujete podatke. Najčešće se prikupljaju podaci preko softverskog rešenja koje se koristi za pozivanje potencijalnih klijenata.

Naravno, podaci uvek mogu da se prikupe i ručno i da se sastave u tabelu. Ručno prikupljanje podataka je dugotrajno, a rizik od greške je visok. Automatski prikupljene podatke je lakše obraditi i takođe ih je lakše filtrirati.

Podaci mogu biti kvantitativni i kvalitativni. Sa kvantitativnim podacima je najlakše raditi, ali Vam je potrebna određena količina pre nego što ima smisla iskoristiti njihov potencijal kada radite sa telemarketingom. Ukoliko nije tako, na kraju ćete donositi odluke na osnovu pretpostavki. Prednost telemarketinga zasnovanog na kvantitativnim podacima je beskrajan način njihovog strukturiranja. Kada saznate koja struktura ima najviše smisla za Vaše poslovanje, imaćete jedinstvenu priliku da neke svoje napore stavite na autopilot i radite efikasnije.

Kvalitativni podaci su komplikovaniji jer se često odnose na određenu situaciju, kupca ili agenta. Međutim, sa pravim alatima, zapravo možete imati koristi od kvalitativnih podataka. Vratićemo se na to.

Sve u svemu, praćenje podataka pruža jedinstvenu priliku da zaronite u svoj učinak i poboljšate ga, što može biti korisno kada planirate svoj domet i osiguravate usklađenost.

Aktivirajte svoje podatke

Donošenje odluka zasnovano na podacima je nešto što mnoge kompanije koriste. Međutim, da biste bili vođeni podacima, ne morate samo da prikupljate podatke – već ih morate i aktivirati. Koliko je proces aktivacije lakši, to je lakše iskoristiti puni potencijal.

Softver za call centar može vam pomoći jer možete lako da filtrirate i segmentirate sve vrste podataka. Neka rešenja Vam čak omogućavaju da aktivirate podatke putem pokretača, na primer, da dodate svoje potencijalne klijente u kampanju na osnovu ishoda telefonskog poziva.

Držite sve zajedno

Vaš prodajni i marketinški tim mogu imati koristi od saznanja, na primer, koje kampanje imaju najbolji učinak. Najlakši način za to je praćenje podataka, a najlakši način praćenja podataka je da se sve aktivnosti drže u jednom sistemu.

Vaše softversko rešenje za call centar nije samo platforma na kojoj čuvate sve informacije o Vašim potencijalnim klijentima. To je takođe mesto gde obogaćujete svoje podatke o potencijalnim klijentima i pratite sve aktivnosti na svakom potencijalnom klijentu. Ukratko, softver za call centar može Vam pomoći da donesete pametnije odluke na osnovu detaljnih podataka. Iskoristite svoje vreme i unapredite svoje poslovanje.

KOJA VRSTA PODATAKA MOŽE DA VAM BUDE OD POMOĆI U CALL CENTRU?

#1 Koristite podatke o postojećim klijentima

Podaci o postojećim kupcima mogu Vam pomoći da predvidite kako će potencijalni klijenti reagovati na Vaše proizvode i dobar su pokazatelj ko je najspremniji da kupi. Gradeći svoju prodajnu strategiju na ovim podacima, naučićete koje profile kupaca treba da stavite kao prioritet. Trik je da kreirate profile klijenata na osnovu Vaših nalaza, a zatim da segmentirate svoje potencijalne klijente u različite kampanje po meri. Čim se Vaše kampanje postave, možete početi da puštate agente da se fokusiraju na pozivanje potencijalnih klijenata koji najviše odgovaraju Vašim primarnim profilima klijenata.

#2 Registrujte sve podatke o pozivima putem birača

Podaci o pozivima upućenim sa Vašeg birača daju Vam dobru predstavu o vremenu. Kad god se poziv obavi preko brojčanika, podaci se registruju. Obično ćete se registrovati ako je poziv prekinut, ako ste došli do telefonske sekretarice, ako je potencijalni klijent bio zainteresovan, ali nije spreman da kupi, ako ste izvršili prodaju, itd. Ove informacije su dragocene u tekućem procesu prodaje jer ukazuju kako nastaviti sa procesom prodaje. Možda je gubljenje vremena pokušavati ponovo kontaktirati korisnika ako nije podigao telefon nakon nekoliko pokušaja ili će možda Vaši podaci pokazati da su šanse za uspeh veće pozivom u određeno doba dana, nedelje ili meseca. Ovi podaci takođe mogu biti od pomoći prilikom definisanja KPI-ja. Imajući KPI, znaćete kada da prilagodite svoju strategiju prodaje.

# 3 Upoznajte svoje slabosti tokom razgovora

U mnogim call centrima je redovna praksa da se razgovori snimaju za obrazovnu upotrebu. Analiza razgovora može Vam pomoći da poboljšate svoje tehnike prodaje. Najjednostavniji način da to uradite je slušanje snimaka poziva i uočavanje Vaših prednosti i slabosti. Snimci poziva su, u ovom slučaju, kategorisani kao kvalitativni podaci, jer možete kopati u detalje da biste finalizirali, na primer, skripte Vašeg call centra. Trebalo bi da razmislite o korišćenju prepoznavanja govora da biste ih analizirali. Ako pustite AI da pregleda sve snimke, lako možete pronaći najvažnije delove svog razgovora i pretvoriti ovo znanje u vitalnu prednost. AI Vam može pomoći da identifikujete koje fraze i ton glasa treba da koristite.

#4 Prikupite podatke o učinku Vaših agenata

Praćenje učinka Vaših agenata je ključno za Vaše poslovanje. Možda postoji razumno objašnjenje za odličan performans ili njegov nedostatak. Međutim, ukoliko ne merite, nikada nećete imati priliku da prilagodite svoju prodajnu strategiju ili da znate gde da uložite dodatni napor da obučite svoje agente da postanu bolji prodavci. Merenjem ćete znati ko su Vaši najbolji agenti, a ko zaostaje. Dobićete ideju o tome šta je potrebno da se zaključi posao i kako da optimizujete performanse svakog agenta.

#5 Pravite praćenje i ponovo koristite potencijalne klijente na osnovu evidentiranih podataka

Praćenjem istorije svakog potencijalnog klijenta, možete lakše da obavite praćenje, ostvarite dodatnu prodaju ili da ponovo koristite potencijalne klijente kada Vam ponestane novih potencijalnih klijenata. Obično ćete postaviti pravila automatizacije da biste ovo administrirali. Dakle, kad god dođe vreme da svojim potencijalnim klijentima date drugu priliku ili da se obratite posebnom ponudom, automatski ćete dobiti obaveštenje na osnovu istorijskih podataka. Takođe možete da kreirate put do korisnika koji automatski osigurava da će Vaši potencijalni klijenti biti dodati u novu kampanju ili će biti kontaktirani putem SMS-a ili e-pošte.

#6 Obogatite svoje kontakte

Što više informacija imate o potencijalnim klijentima, lakše ih je segmentirati i poboljšaćete svoje šanse za prodaju jer imate dragocene informacije o potencijalnim klijentima koje možete koristiti u procesu prodaje. Ukoliko radite sa B2B prodajom, može biti korisno izdvojiti podatke iz spoljnih izvora i dodati te informacije u svoj CRM. Na primer, može biti od pomoći da držite na oku događaje koji bi mogli otvoriti priliku za prodaju i povećati prednosti telemarketinga.

#7 Udubite se u statistiku prodaje i dobijete pregled svoje zarade

Upoređujući koliko truda treba da uložite u prodaju sa svojim profitom, imate dobru polaznu tačku da predvidite svoj prihod i dobićete bolju sliku o tome koliko više možete da zaradite putem prednosti telemarketinga zasnovanog na podacima.