Održavanje društvenih mreža je već par godina zanimanje kojem pristupa sve veći broj ljudi. Kada napravite stranice na društvenim mrežama, odradite osnovne postavke i iskreirate plan održavanja društvenih mreža, najbitniji deo posla tek počinje. Važno je da stranice redovno ažurirate novim vestima o svom poslovanju, proizvodima, uslugama i drugim informacijama. U prethodnoj objavi pisali smo o marketingu na društvenim mrežama, a sada pišemo i o ljudima koji su zaduženi za ovaj deo posla – Menadžeri društvenih mreža.
ŠTA ODRŽAVANJE DRUŠTVENIH MREŽA PODRAZUMEVA?
Održavanje društvenih mreža vrši menadžer društvenih mreža koji upravlja prisustvom organizacije na platformama, pravi dobar sadržaj, analizira podatke o upotrebi, upravlja projektima i kampanjama. Održavanje društvenih mreža ima posebnu ulogu u velikim organizacijama. U malim i srednjim preduzećima ova pozicija se može kombinovati sa drugim marketinškim i komunikacionim odgovornostima.
Odgovornosti koje se odnose na održavanje društvenih mreža:
- Razvijanje kreativne strategije društvenih mreža;
- Svakodnevno upravljanje svim kanalima društvenih medija ( Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube… );
- Nadgledanje, planiranje i isporučivanje sadržaja na raznim platformama;
- Kreiranje privlačnog sadržaja;
- Kreiranje kampanja koje promovišu brend;
- Uspostavljanje dobrih odnosa sa uticajnim ljudima na društvenim mrežama;
- Istraživanje publike;
- Odgovaranje na pitanja i komentare;
- Analizirati aktivnosti konkurenata;
- Upravljanje budžetom za aktivnosti na društvenim mrežama;
- Redovna komunikacija sa klijentima preko e-maila, telefonskih poziva ili lično.
ZAHTEVI I KVALIFIKACIJE MENADŽERA DRUŠTVENIH MREŽA
Sposobnosti koje se mogu naučiti i podići marketing na društvenim mrežama na viši nivo:
- Dizajn – vizuelno dobra objava će mnogo bolje proći od običnog teksta. Zato uz tekst uvek treba odabrati i sliku ili video koji će se uklopiti u zadatu temu. Istraživanja su pokazala da se ljudi najduže zadrže na objavama koje su vizuelno lepe i drže pažnju.
- Copywriting – veština pisanja tekstova. Ovde mislimo na sve tekstove od opisa profila do pisanja objava, promo tekstova itd. Ovde je najbitnije da se stavite u ulogu čitaoca, da sve sagledate iz njihovog ugla. Šta je ono što bi njih zanimalo u vezi sa tim proizvodom, uslugama ili bilo čim što Vaša stranica nudi? Kad odgovorite na ova pitanja vaš tekst će biti mnogo bolji i veća je šansa da će kupiti ono što nudite.
- Javni govor – video snimci koji idu uživo ( Instagram Live, Facebook Live itd ). Menadžer društvenih mreža mora da ima visoko samopouzdanje kako bi se povezao sa publikom i kako bi njihova komunikacija išla u pravom smeru.
- Analitika – menadžer poznaje analitiku profila i zna da čita analitičke podatke, a sve u cilju poboljšanja poslovanja.
- Odlično poznavanje društvenih medija.
- Poznavanje SEO-a.
- Iskustvo u istraživanju publike.
- Obavljanje više zadataka odjednom.
- Liderske sposobnosti.
- Trezveno razmišljanje i rešavanje problema.
- Timski igrač.
TEHNIČKA PISMENOST
Pored brojnih talenata i sposobnosti, održavanje društvenih mreža zahteva poznavanje alata za pravilno vođenje društvenih mreža. To su alati za obradu fotografija, analitiku i planiranje objava.
- Rad u WordPressu ( ili nekom drugom CMS-u ): ovde se podrazumeva da menadžer društvenih mreža zna da uređuje sajt koji je povezan sa nalogom na društvenim mrežama.
- Obrada fotografija i montaža video-materijala, bar na osnovnom nivou.
- Google alati za analitiku: alati za efekte održavanja društvenih mreža. Kompanija Google nudi rešenje, a to je Google Analytics.
- Alati koji olakšavaju kreiranje objava, kao što su Hootsuite, Loomly, Evernote, Buffer.
- Timski rad: za komunikaciju sa ostalim članovima:Trello, Google G Suite, Microsoft Teams, Slack, Wrike, Zoom itd.
BENEFITI PROFESIONALNOG ODRŽAVANJA DRUŠTVENIH MREŽA
- Ušteda vremena;
- Prepoznatljivost brenda;
- Kreativan sadržaj koji privlači klijente;
- Povećan promet;
- Veći angažman;
- Izgradnja odnosa sa klijentima.
Menadžer društvenih mreža će znati kada, gde i šta treba da objavi i kako da izmeni strategiju na osnovu novih statističkih podataka. On će praviti objave za dugoročni plan rasta i doneće racionalne odluke o marketingu, posebno kada odgovaraju na komentare, a da ne oštete brend. Najvažnije, znaće kako da zadrži klijente. Menadžer društvenih medija mogao bi biti ključ za održavanje društvenih mreža na najvišem nivou.