Nagradne igre – koliko ih znate u ovom trenutku? Nekoliko, zar ne? Zato što su efikasan, uspešan i potreban vid promocije i prodaje, uz pomoć koga kompanije imaju velike prihode, uprkos podeljenim vrednim nagradama.

Podrazumeva se, kompanijama koje organizuju nagradne igre nudeći vredne nagrade poput automobila, čak i stanova, najvažnija je promocija i prodaja. Nagradne igre se ne organizuju ukoliko se ne proceni da mogu doneti mnogo veći dobitak od neminovnog gubitka u vidu vrednih nagrada.

Iz tog razloga, svetu ekonomije i marketinga nagradne igre su jedan od najboljih vidova promocije. Organizovane su taktički, s ciljem da se poveća prodaja, a koriste ih kako veliki brendovi, tako i male firme.

Nagradne igre i ponašanje potrošača

 

Za prodaju je, pre svake taktike, od najvećeg značaja razumevanje ponašanja potrošača. Često se zapitamo šta motiviše potrošače na kupovinu određenih proizvoda, pa i nas same, posebno ako nam nisu neophodni. Da li je to možda kvalitet proizvoda, njegova praktičnost ili odnos cene i kvaliteta?

Zamislite da nije ništa od navedenog. Iako je možda teško razumeti, mnogi potrošači su neracionalni kada je reč o kupovini. Vrlo često ne znaju zašto kupuju određeni proizvod i zašto su mu privrženi. Zapravo, brojne studije su pokazale da potrošači poseduju kontradiktorna stavove kada je reč o kupovnim navikama.

Iz tog razloga, u nagradnim igrama se na kupce deluje emocionalno. Podsvest ima najveći uticaj na mnogobrojne naše navike i radnje, uključujući i kupovinu. Ljudski mozak jednostavno funkcioniše tako da traga za mentalnim prečicama kako bi izbegao teško svrsishodno razmišljanje. Na taj način se dolazi do osnovnog koncepta brendiranja – kupci se povezuju sa brednovima i održavaju emotivnu povezanost i angažovanost.

Nakon toga kreće sledeći marketinški korak koji potrošače zadržava, a to je marketinška kampanja. S obzirom na to da potrošači više vole da kupuju proizvode brendova koji su im poznati, efikasan način da se što duže sećaju brenda jeste njegovo konstantno ponavljanje. Na taj način se proizvod zadržava u podsvesti potrošača i od ključnog je značaja za podizanje svesti o brendu. Pritom, manje je nametljiva od drugih načina oglašavanja.

Posebno su značajne u situacijama kada želite da sprečite da Vaša konkurencija dobije primat u popularnosti. Dobro osmišljena marketniška kampanja ostavlja trajan utisak na javnost, podiže svest o brendu i pozitivno utiče na lojalnost. Sve ovo se dugoročno odražava na rast prodaje.

Da li ste znali da svaki od ovih brendova sprovodi kampanje u vidu različitih nagradnih igara svake godine (najmanje 3-4 godišnje).

Nagradne igre su benefit same po sebi

Uprkos napretku čovečanstva, jedna od najjačih sila koja nas usmerava da idemo dalje jeste takmičarski nagon. To je osnovni instikt ljudske prirode. Svako želi da je pobednik.

Pobednik je onaj koji lovi najbolji divljač, dobija najveći zalogaj i počasno mesto u društvu. U čemu je razlika kada je reč o tržištu? Zaista nije tajna da svi mi nastojimo da budemo bolji, brži i sposobniji u poređenju sa drugima.

Postoje dva ključna elementa koja odlučuju da li će kampanja biti pun pogodak ili čist promašaj:
• jednostavnost učešća
• vrednost nagrada

Za jednostavnost učešća mogućnosti svakodnevno rastu. Davno je prošlo vreme kada je za učešće u nagradnoj igri bilo potrebno kupiti novine, iseći kupon, spakovati u kovertu i poslati organizatoru – u nadi da će ta koverta uopšte stići do odredišta.

Danas, uz pomoć društvenih medija koji su svuda prisutni, poziv za učešće u nagradnoj igri može da se pojavi na Vašem telefonu u svakom trenutku, dok se sam proces učešća sastoji od svega nekoliko klikova. Što je lakše učešće, to je veći odziv, kao i broj učesnika.

Naravno, ukoliko je nagrada nešto od čega učesnici imaju veliku korist veća je i verovatnoća da će biti motivisani da učestvuju.

Koje su prednosti nagradnih igara?

 

Dobro sprovedena nagradna igra može imati dugotrajan uticaj na Vaše poslovanje na više nivoa.

1. Pre svega, ona je veoma povoljan način reklamiranja. S obzirom na to da sa sobom nosi određenu dobit, potrebno je manje ulaganja u sam proces organizovanja nagradne igre, jer će se uloženi prihodi povratiti i verovatno pokriti troškove nagradne igre.

2. Zatim, veoma je jednostavan vid reklamiranja, korisnicima je jasno prenosi njen benefit jer oni već imaju iskustva u učestvovanju u nagradnoj igri, a ukoliko je firma već imala iskustva u organizaciji nagradnih igara, poseduje baze korisnika i saradnike za pomoć u organizaciji nagradnih igara.

3. Zahteva malo vremena za organizaciju i sprovođenje s obzirom na to da je ograničenog vremenskog roka, što dodatno inspiriše kupce da brže reaguju.

4. Nagradne igre povećavaju interesovanje čak i onih kupaca koji možda ne bi obratili pažnju na neki proizvod, jer su vrlo privlačne i zabavne. Sama mogućnost da kupci direktno dožive uzbuđenje kroz igru i šansa da osvoje nagradu, privući će ih da saznaju više o brendu.

5. Kada novi kupci dožive pozitivno iskustvo učešćem u nagradnoj igri, postoji veća verovatnoća da će se vratiti kao redovni kupci i pružiti konkretan primer kupcima u svom okruženju. Takođe, nagradne igre poboljšavaju odnose sa postojećim kupcima.

6. Na kraju, ona ima vrlo jasne pokazatelje uspešnosti, a to je povećanje prodaje. Rekativacija postojećih korisnika i podsticanje novih korisnika na interakciju uvek dovodi do povećanja prodaje i to do najvećeg na području dijaloškog marketinga.
Hubspotovo istraživanje je otkrilo da svaka kampanja rezultira povećanjem broja novih kupaca za 34%.

7. Nagradne igre su izvanredan način za otvaranje vrata za proširenje baze kupaca. Kada je postoji šansa za osvajanjem nagrade visoke vrednosti, učesnici su motivisani da podele informacije i da odgovore na pitanja. To je odlična prilika da prikupite važne podatke o korisnicima, koje možete koristiti za reklamiranje u budućnosti.

Šta se krije iza svake uspešne nagradne igre?

 

Sve navedeno zvuči možda nekako savršeno. Međutim, postavlja se pitanje, ukoliko su nagradne igre tako povoljna strategija, zašto ih svi ne organizuju?
Priznajemo, realnost je ipak takva da nije baš toliko jednostavna kada je reč o organizaciji nagradnih igara. Navodimo vam 7 faktora koji imaju značajan efekat na stopu uspeha nagradne igre:

#1 Koncept nagradne igre

Pre realizacije bilo koje nagradne igre, važno je definisati željene ciljeve i očekivane ishode, odnosno definisati njen koncept. Kampanja nagrađivanja u vidu specijalnih ponuda i popusta je potpuno drugačija od kampanje koja je usmerena na promovisanje novog proizvoda.

Opšte pravilo glasi: što je jednostavniji koncept za korisnika to će nagradna igra biti uspešnija. Dva najčešća oblika su takmičenje u kojem se učesnici takmiče međusobno i pobednik dobija nagradu i darivanje, u kojem svako ima priliku da osvoji nagradu, a pobednik se bira nasumično.

#2 Ciljna publika

Ko je vaš idealan kupac? Ne možete ogranizovati nagradnu igru ukoliko niste detaljno ispitali svoju ciljnu grupu, jer je to unapred izgubljena bitka.
Utvrđivanje demografije, kao što je uzrast, obrazovanje, lokacija, karijera, životni stil – pruža čvrstu osnovu za nadogradnju sledećih elemenata.

#3 Kanali za učešće

Nakon definisanja koncepta i ciljne grupe, sledeći korak je svakako odabir najefikasnijeg kanala za učestvovanje u nagradnoj igri. U današnje vreme izbor kanala zaista nije mali:
• SMS
• WhatsApp
• Viber
• Facebook Messenger
• Telegram
• Web forme
• Push notificije
• Chatbotovi
Izbor najpogodnijeh kanala u potpunosti zavisi od ciljne publike i od poslovnih ciljeva kampanje, jer svaki od ovih kanala ima svoje prednosti i mane. Na primer, SMS je najefikasniji kada je reč o stopi otvaranja i o dosegu. Ipak, ako se uporedi sa Facebook Messengerom, mnogo je skuplji i pruža manje mogućnosti u odnosu na plasiran sadržaj.
Brendovi se obično odlučuju za sprovođenje nagradne igre putem samo jednog kanala. Međutim za bolji doseg poželjno je uključiti dodatne kanale. Na primer, dodavanje glasovnog kanala podstiče angažovanje starije publike koja ima poteškoće sa kucanjem. Drugi primer je dodavanje web-push-a ukoliko brend ima svoju web-stranicu.

#4 Kreativni pravac

Kada se postovi temelji kampanje u vidu ciljeva kampanje, prelomni faktor postaje autentičnost i zanimljivost marketinške kampanje. To je moćno sredstvo i način na koji se povezujete sa publikom na dubljem nivou.
Uspešan prenos koncepta kampanje u vizuelne elemente koji su usklađeni sa preferencama ciljne publikei privlači nove korisnike ka brendu. Svaki korisnik će se zaniteresovati za reklamu koja odudara od ostalih reklama koje je tog dana video ili za reklamu koja može emotivno da ga dotakne.

#5 Promocija nagradne igre

Kada se kreativni deo kampanje uradi kako treba, ostaje promocija. Ovo su dve strane istog novčića. Kada se korisnici zainteresuju, potrebno je da se podstaknu na učešće. Kampanje na društvenim mrežama su dobar izbor za promociju, ali postoje i druge upešne metode. Recimo, to se može postići putem e-mail kampanje i dodavanja CTA banera na stranicu brenda.
Kada je reč o takmičenju, stvaranje osećaja hitnosti je posebno efektan metod, jer ponuda koja je vremenski ograničena deluje kao motivacija za aktivaciju– ukoliko ne prihvate ponudu odmah, propustiće nešto vredno.

#6 Pravni okviri i regulativa

Organizovanje nagradnih igrara može biti veoma zahtevno kada je reč o pravnim okvirima i oeventualnim rizicima.
U većini zemalja je potrebno napisati Uslove nagrade igre i dobiti odobrenje od strane nadležnog organa (npr. Ministarstvo Finansija). U nekim zemljama se izvlačenje smatra oblikom kockanja i potrebno je platiti naknadu da bi se učestvovalo u ovakvom vidu takmičenja. Negde je čak potrebna i licenca za vođenje kampanje.

#7 Upravljanje kampanjom i praćenje rezultata

Ulaganje napora u samu kampanju nema smisla ukoliko nemate svest o tome kako ona funkcioniše. Da bi kampanja imala smisla i uspeha, potrebno je pratiti kampanju u realnom vremenu i prepoznati opcije za napredak.
Najbolje je pratiti kampanju svakodnevno i beležiti razloge svakog rasta i pada.

Da li su se vaši kupci uspavali? Razbudite ih. Budite glasni na svim sferama!

 

Svaki brend mora da uloži napor u održavanje baze podataka o kupcima, što je najlakše omogućitti kanalima koji omogućavaju direktan odgovor, kao što su SMS, e-mail ili mobilne poruke, jer one pružaju prisniji pristup postojećem korisniku.

Kada je reč o novim korisnicima, najbolje rešenje za reklamu je definitivno Internet. Internet je pretrpan i uspešan prolazak kroz tu džunglu je težak zadatak. Nagradne igre nude manje invanzivan, a ipak efikasan način za isticanje brenda, posebno kad se uporede sa drugim agresivnim reklamama.One traju kratko, vremenski su ograničene i pružaju veliku korist. Na taj način, omogućava se izbalansiran marketing, ma koliko da je reklama intenzivna u tom periodu.
Društvene mreže pomažu u njihovom deljenju, posebno kada je reč o socijalnoj komunikaciji među zainteresovanim korisnicima i njihovim prijateljima.

Poverenje ljudi je važno, a najbolje se postiže upravo na taj način, preporukom prijatelja. Osećaj poverenja omogućava vernost brendu.

Uh, to je zaista mnogo informacija. Srećom, tu smo mi da vam pomognemo u celom procesu!

Ukoliko imate brend koji je spreman za organizovanje nagradne igre sigurno se pitate kako da se uhvatite u koštac sa svim ovim koracima. Zato smo tu mi. OneClick Solutions poseduje stručno iskustvo u organizaciji nagradnih igara.

Duže od 10 godina vodimo uspešne kampanje za najpoznatije brendove u Srbiji i nudimo sveobuhvatno rešenje prilagođeno svakom brendu, uključujući i pravno. Naš paket za nagradne igre obuhvata sledeće:

• Razvoj koncepta i kreativne usluge
• Implementacija kroz više komunikacijskih kanala – WEB, SMS, Call centar
• Usklađenost sa pravnim propisima
• Praćenje kampanje
• Korisnička podrška
• Onlajn i oflajn promocija kampanje

Ukoliko ste zainteresovani za konsultacije o planu Vaše kampanje, pozovite nas na broj  +381 11 207 30 10ili pišite na e-mail adresu:

mail prodaja@oneclick.rs i zakažite BESPLATNU konsultaciju.