Pravljenje B2B liste je važno za uspeh bilo koje strategije internet marketinga.
Pravljenje B2B liste je pravljenje liste potencijalnih klijenata sa kojima možete pokrenuti komunikaciju, negovati ih u potencijalne klijente i kasnije pretvoriti u kupce.
Pravljenje B2B liste je, takođe, sastavna komponenta svake B2B marketinške kampanje. Međutim, B2B lista je daleko više ciljana od B2C – moraćete da imate kontakte i detalje o određenoj osobi u preduzećima sa kojima želite da se obratite, što će zahtevati veoma detaljno istraživanje.
ŠTA JE B2B LISTA?
B2B lista je lista kompanija koje potencijalno možete pretvoriti u kupce. Ovo je važno za preduzeća koja su dovoljno porasla da mogu da opslužuju druga preduzeća.
Ne možete samo da povećate B2B listu preko noći. Sastavljanje takve liste nije tako jednostavno kao jednostavno prikupljanje informacija o konkretnim osobama koje su zainteresovane za ono što Vaša kompanija može da ponudi za svoje poslovanje.
Potrebni su sledeći koraci da biste napravili listu kompanija koje želite da pretvorite u kupce:
Korak 1: Kreirajte ličnost kupca
To je prvi korak koji svako treba da preduzme kada odluči da napravi svoju listu. Avatar kupca određuje idealnu vrstu kupaca sa kojima želite da poslujete. Kreiranje jednog kupca uključuje pronalaženje relevantnih detalja ostalih kupaca – njihove industrije, veličine njihovog poslovanja, njihove uloge u kompaniji, onoga što se od njih traži i izazova sa kojima se suočavaju – i stavljanje svih činjenica u jedan, dobro organizovan profil.
Korak 2: Identifikujte ciljne kompanije i relevantne donosioce odluka
Identifikacija uključuje pronalaženje kompanija koje se najbolje uklapaju u Vaš idealan profil kupaca. Naravno, da biste došli do ovih kompanija, moraćete da pronađete prave ljude za kontakt. Ovi ljudi bi trebalo da budu donosioci odluka koji imaju reč o tome kako treba da se vodi kompanija, što može da integriše Vaš proizvod ili uslugu u uspešno poslovanje ili u svoj domen poslovanja.
Korak 3: Napravite svoju B2B listu
Nakon što ste identifikovali kompanije koje odgovaraju Vašoj ličnosti kupca i najbolje ljude za kontaktiranje, sledeći korak je da ih sastavite na B2B listu. Ovde ćete morati da istražite kontakt detalje Vaših potencijalnih klijenata. Moraćete da pogledate njihove web stranice, profile društvenih medija ili bilo koju drugu informaciju gde bi njihove kontakt informacije mogle biti javno dostupne.
Korak 4: Potvrdite svoju B2B listu
Svakako nije dovoljno imati pri ruci listu kontakata; budite sigurni da će Vaše informacije odvesti do prave osobe. U tom slučaju, možete poslati svojim kontaktima kratku e-poštu ili ih brzo nazvati i predstaviti sebe i svoju kompaniju, postaviti im nekoliko pitanja koja potvrđuju njihovu kvalifikaciju na Vašoj listi, a zatim im reći da će ih Vaša kompanija jednom kontaktirati u budućnosti da razgovaraju o tome kako Baša usluga ili proizvod mogu pomoći njihovom poslovanju. To je sjajan način da ih zagrejete za svoj dolazni govor.
ALATI KOJI MOGU POJEDNOSTAVITI PRAVLJENJE B2B LISTE
Kao što vidite, pravljenje B2B liste je zadatak koji je težak za traženje i može biti dugotrajan kada se radi ručno. Srećom, postoji mnogo alata koji Vam mogu pomoći da se ovaj posao lakše izvede, a evo nekih koje možemo preporučiti da Vam olakšaju posao.
LinkedIn je društvena mreža profesionalaca i trebalo bi da bude Vaša prva stanica ako želite da napravite B2B listu. LinkedIn Vam lako omogućava da pronađete donosioce odluka u Vašim ciljnim kompanijama. Premijum članstvo praktično pretvara sajt u sveobuhvatan pretraživač ljudi sa neograničenim pretragama i filterima koji Vam omogućavaju da suzite pretragu na specifičnosti koje postavlja Vaš idealan profil kupca.
Crunchbase
Crunchbase je onlajn baza podataka o kompanijama i startup-ovima, najbolje mesto za pronalaženje preduzeća sa kojima možete da radite, kao i njihovih osnivača. Poseduje različite filtere koji Vam omogućavaju da pronađete kompanije prema datumu osnivanja, niši i krugovima finansiranja. Takođe Vam omogućava da udobno uvezete svoje pretrage u CSV datoteku.
ContactOut
ContactOut je lagano, ali moćno proširenje za Chrome koje brzo pronalazi adrese e-pošte i telefonske brojeve Vaših potencijalnih klijenata na LinkedIn-u. Pored toga, alatka sadrži kontrolnu tablu koja Vam omogućava da bez napora upravljate sačuvanim kontaktima i veoma sveobuhvatan pretraživač koji Vam omogućava da pronađete kontakt informacije koje ne možete da pronađete na gore navedenom sajtu.
Hunter.io
Popularna alatka za pretragu e-pošte, Hunter, jedna je od Vaših najboljih opklada kada je u pitanju pronalaženje poslovnih imejlova Vaših potencijalnih klijenata. Njegovo proširenje za Chrome i Firefox pronalazi adrese e-pošte na skoro svakoj web lokaciji. Istovremeno, njegov pretraživač Vam praktično olakšava pronalaženje adresa e-pošte zaposlenih u kompaniji koja nemaju ništa više od domena njihovog sajta. Takođe sadrži funkciju verifikacije e-pošte koja Vam omogućava da brzo potvrdite svoju listu i da uštedite mnogo vremena.
VoilaNorbert
Takođe poznat kao Norbert, ovaj alat je usluga za pretragu e-pošte koja Vam omogućava da pronađete adrese e-pošte vaših potencijalnih klijenata. Sve što treba da unesete je njihovo ime i web lokacija kompanije, a alat će Vam automatski doneti njihovu adresu e-pošte. Vrlo je brz i jednostavan.
Aeroleads
Ovaj softver je sveobuhvatniji alat za B2B traženje i pravljenje B2B lista. Pronalazi ne samo adresu e-pošte i broj telefona Vašeg potencijalnog klijenta, već i relevantne informacije kao što su naziv njihovog preduzeća, lokacija, nalozi na društvenim mrežama, pa čak i njihove WhoIs informacije. U osnovi traži sve ove informacije na web-u, a zatim Vam omogućava da izvezete svoje podatke na radnu površinu. Takođe se integriše sa različitim CRM sistemima kao što su HubSpot, Salesforce, Zapier i Zoho.
Sumo
Ako želite da dobijete rutu za hvatanje potencijalnog klijenta, ovaj alat Vam može pomoći. Pruža funkcije za uključivanje kao što su iskačući prozori i prostirke dobrodošlice i toplotne mape koje Vam govore gde posetioci kliknu na Vašu web lokaciju i opcionu plutajuću traku za društveno deljenje. Najbolja stvar u vezi sa ovim alatom je da ga možete koristiti besplatno.
Slobodno podelite svoje preporuke sa nama!