Najveći izazov današnjice postalo je pitanje kako promovisati neki brend ili proizvod. U svetu gde marketing vuče sve karte, nema mnogo vremena za opuštanje, potrebno je konstantno raditi na vidljivosti i na jačanju brenda. Na sreću, danas je i jedno i drugo lako moguće rešiti uz pomoć uspešnog Loyalty programa.

LOYALTY KROZ VEKOVE

SMS i WEB Loyalty program nisu novi vid marketinga. Davne 1700. godine, nastao je premium marketing. Tada su američki trgovci počeli kupcima da daju bakarne žetone koje su mogli da iskoriste za buduće kupovine. Ubrzo, krajem 19. veka, počeo je prelaz na jeftiniji alat kada su marke zamenile kovanice. Već u to vreme su počela da se pojavljuju velika imena kompanija koje su nudile ovakav vid usluge, kao što su marke Green Shield. Pomenute marke postale su ozbiljni programi lojalnosti kupaca. Bilo je jasno da kupci obožavaju ovakav vid usluge i da se vraćaju kupovini koja im omogućava da sledeći put imaju bilo kakav vid popusta za narednu kupovinu. 

Tim koracima, rodio se jedan od najpoznatijih Loyalty programa: Frequent Fliers. Program je revolucionirao lojalnost kupaca i sada se može pohvaliti sa preko 50 miliona članova u svom prerađenom programu AAdvantage! Kompanije koje su krenule njihovim putem imale su isti uspeh. Marke su se zamenile karticama, a kartice tehničkim platformama u skladu sa digitalizacijom čije korake su morale pratiti sve kompanije.  

Porastom infrastrukture e-trgovine i digitalnog plaćanja postajalo je moguće da bilo ko pokrene program nagrađivanja za svoju trgovinu ili web platformu. Loyalty program više nije bio rezervisan samo za moćne igrače u maloprodajnom prostoru. Ceo svet je bio na mreži. Lojalnost kupaca je rasla.

O čemu je zapravo reč?

U ČEMU JE TAJNA LOYALTY PROGRAMA?

Pogledajte u novčanik. U njemu je sigurno barem jedna loyalty kartica. Ukoliko je, čudom, nemate, sigurno ste čuli za Loyalty.

Loyalty program je marketinška strategija nagrađivanja osmišljena da podstakne kupce da nastave da kupuju ili koriste proizvode i/ili usluge određene kompanije tako što im nudi mogućnost prikupljanja kodova koje mogu iskoristiti za narednu kupovinu. Predstavlja oblik centralizovane virtuelne valute i jednosmernog novčanog toka, budući da se nagradni bodovi mogu zameniti robom ili uslugom, ali ne i gotovinom.

Nagradni bodovi najčešće se skupljaju na loyalty karticama, ali sa razvojem digitalizacije, sada se to radi i putem SMS-a i WEB-a. Kodovi se prate na ambalaži proizvoda ili se dobijaju na trgovinskoj kasi. Predstavljajući kodove koje prikupe, na kasi, na WEB platformi ili putem SMS-a, kupci dobijaju popust na trenutnu kupovinu ili dobijaju bodove koje mogu iskoristiti za buduću kupovinu ili poručivanje poklona.

Prednost ovakvog vida programa u odnosu na obične popuste je u percepciji kupaca. Popust je često deplasiran u odnosu na realnu cenu proizvoda i oduzima mu se određena vrednost, dok se bonusom ta vrednost dodaje, što kupac doživljava kao finansijsku dobit ili nagradu. Pored toga, kupac uvek ima uvid u realno stanje na svom Loyalty profilu. Iz tog razloga, Loyalty program se prihvata sa mnogo više entuzijazma nego što se prihvataju obični popusti.

Samim tim, Loyalty programi imaju dve ključne funkcije. Pre svega, nagrađuju kupce za njihovo višestruko poverenje. Zatim, kompaniji koja sprovodi program pružaju informacije o interesovanju potrošača i podatke o tome da li je prodaja određenih proizvoda uspešnija od drugih.

Budući da je skuplje privući nove kupce nego prodati proizvode i usluge postojećim, mogućnost stvaranja vernog kupca temeljna je vrednost Loyalty programa. Kupci će se držati proizvoda i usluga zbog bodova koje su prikupili u njihovom Loyalty programu više nego bilo čega drugog. Takođe, što kupac više kupuje, veće su nagrade, a kompaniji raste profit, što je obostrana dobit.

Samim tim, rezultati i troškovi implementacije Loyalty programa su izuzetno predvidljivi i merljivi, a kompanije imaju potpunu kontrolu nad marketinškim utroškom i njegovim učinkom. 

SMS I WEB LOYALTY PROGRAM

Pre pojave digitalnog marketinga, programi lojalnosti smatrani su jednim od najboljih načina praćenja kupovine kupaca i uspešnosti prodaje određenih proizvoda, a samim tim i praćenja interesovanja potrošača.

Budući da je digitalni marketing u velikoj meri preuzeo te uloge, programi lojalnosti evoluiraju u novu ulogu u svetu u kojem je marketing postao razgovor sa kupcima i personalizacija putem SMS-a i WEB-a, a ne jednosmerna razmena poruka.

SMS i WEB Loyalty program funkcionišu tako što se kodovi dobijeni kupovinom šalju SMS-om ili unose na WEB stranicu kompanije. Dosadašnja marketinška istraživanja su pokazala da je SMS Loyalty program omiljeni kanal za razmenu programa lojalnosti za potrošače, pri čemu 48% ispitanika navodi SMS kao najpoželjnije sredstvo za primanje poruka lojalnosti. Međutim, još uvek samo oko 21 % marketara koristi SMS za program lojalnosti.

Dakle, potrošači žele da se Loyalty program organizuje putem SMS-a, ali izgleda da većina kompanija propušta ovu priliku. To je velika prednost onim kompanijama koje koriste SMS i WEB Loyalty program.

BENEFITI SMS I WEB LOYALTY PROGRAMA

Benfiti SMS i WEB Loyalty programa su višestruki:

  • Slanje kodova putem SMS-a i WEB-a omogućava kompanijama da stvore redovnu vezu sa kupcem (bilo da je reč o novom ili neaktivnom kupcu), da ponovo aktiviraju odnos sa potencijalnim klijentom, pobude interesovanje i tako ojačaju odnos.
  • Integrisan u digitalnu strategiju ( oglašavanje, newsletters, itd ), SMS i WEB Loyalty program uspostavlja odnos poverenja koji je lični i doživljava se kao nenametljiv.
  • Strategija mobilnog marketinga zasnovana na SMS i WEB Loyalty programu omogućava kompanijama da uspostave efikasan program lojalnosti i iskoriste alat za direktan marketing koji omogućava da lično ciljaju na potrebe potrošača.
  • SMS i WEB Loyalty program ima vrlo dobre performanse ( vrlo visoka stopa čitanja, vrlo dobro prihvatanje itd ).
  • SMS i WEB Loyalty program su najpovoljniji vid marketinga.
  • Posebno dobitna kombinacija jeste činjenica da call centar, SMS i WEB platforma mogu da se povežu u jednu bazu i pruže maksimalnu tehničku podršku i povećaju zadovoljstvo kupaca koji u svakom trenutku mogu dobiti tražene informacije, što potvrđuje prevashodnu brigu o kupcima.

Samim tim, ukoliko imate kvalitetan proizvod ili uslugu i želite bolju prodaju i veći broj kupaca, slobodno se odlučite za SMS ili WEB Loyalty program.

To vam tvrdimo kao iskusna i sertifikovana IT kompanija u sprovođenju SMS i WEB Loyalty programa, o čemu svedoče naši klijenti sa kojima smo do sada imali veoma uspešne SMS i WEB Loyalty programe: Agroarm, Gorki list, Ceresit, Lafarge Holcim, Sto posto i brojni drugi.