Održavanje društvenih mreža je već par godina zanimanje kojem pristupa sve veći broj ljudi. Kada napravite stranice na društvenim mrežama, odradite osnovne postavke i iskreirate plan održavanja društvenih mreža, najbitniji deo posla tek počinje. Važno je da stranice redovno ažurirate novim vestima o svom poslovanju, proizvodima, uslugama i drugim informacijama. U prethodnoj objavi pisali smo o marketingu na društvenim mrežama, a sada pišemo i o ljudima koji su zaduženi za ovaj deo posla – Menadžeri društvenih mreža.

ŠTA ODRŽAVANJE DRUŠTVENIH MREŽA PODRAZUMEVA?

Održavanje društvenih mreža vrši menadžer društvenih mreža koji upravlja prisustvom organizacije na platformama, pravi dobar sadržaj, analizira podatke o upotrebi, upravlja projektima i kampanjama. Održavanje društvenih mreža ima posebnu ulogu u velikim organizacijama. U malim i srednjim preduzećima ova pozicija se može kombinovati sa drugim marketinškim i komunikacionim odgovornostima.  

Odgovornosti koje se odnose na održavanje društvenih mreža:

  • Razvijanje kreativne strategije društvenih mreža;
  • Svakodnevno upravljanje svim kanalima društvenih medija ( Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube… );
  • Nadgledanje, planiranje i isporučivanje sadržaja na raznim platformama;
  • Kreiranje privlačnog sadržaja;
  • Kreiranje kampanja koje promovišu brend;
  • Uspostavljanje dobrih odnosa sa uticajnim ljudima na društvenim mrežama;
  • Istraživanje publike;
  • Odgovaranje na pitanja i komentare;
  • Analizirati aktivnosti konkurenata;
  • Upravljanje budžetom za aktivnosti na društvenim mrežama;
  • Redovna komunikacija sa klijentima preko e-maila, telefonskih poziva ili lično.

ZAHTEVI I KVALIFIKACIJE MENADŽERA DRUŠTVENIH MREŽA

Sposobnosti koje se mogu naučiti i podići marketing na društvenim mrežama na viši nivo:

  1. Dizajn – vizuelno dobra objava će mnogo bolje proći od običnog teksta. Zato uz tekst uvek treba odabrati i sliku ili video koji će se uklopiti u zadatu temu. Istraživanja su pokazala da se ljudi najduže zadrže na objavama koje su vizuelno lepe i drže pažnju.
  2. Copywriting – veština pisanja tekstova. Ovde mislimo na sve tekstove od opisa profila do pisanja objava, promo tekstova itd. Ovde je najbitnije da se stavite u ulogu čitaoca, da sve sagledate iz njihovog ugla. Šta je ono što bi njih zanimalo u vezi sa tim proizvodom, uslugama ili bilo čim što Vaša stranica nudi? Kad odgovorite na ova pitanja vaš tekst će biti mnogo bolji i veća je šansa da će kupiti ono što nudite.
  3. Javni govor – video snimci koji idu uživo ( Instagram Live, Facebook Live itd ). Menadžer društvenih mreža  mora da ima visoko samopouzdanje kako bi se povezao sa publikom i kako bi njihova komunikacija išla u pravom smeru.
  4. Analitika – menadžer poznaje analitiku profila i zna da čita analitičke podatke, a sve u cilju poboljšanja poslovanja.
  5. Odlično poznavanje društvenih medija.
  6. Poznavanje SEO-a.
  7. Iskustvo u istraživanju publike.
  8. Obavljanje više zadataka odjednom.
  9. Liderske sposobnosti.
  10. Trezveno razmišljanje i rešavanje problema.
  11. Timski igrač.

 TEHNIČKA PISMENOST 

Pored brojnih talenata i sposobnosti, održavanje društvenih mreža zahteva poznavanje alata za pravilno vođenje društvenih mreža. To su alati za obradu fotografija, analitiku i planiranje objava.

  • Rad u WordPressu ( ili nekom drugom CMS-u ): ovde se podrazumeva da menadžer društvenih mreža zna da uređuje sajt koji je povezan sa nalogom na društvenim mrežama.
  • Obrada fotografija i montaža video-materijala, bar na osnovnom nivou.
  • Google alati za analitiku: alati za efekte održavanja društvenih mreža. Kompanija Google nudi rešenje, a to je Google Analytics.
  • Alati koji olakšavaju kreiranje objava, kao što su Hootsuite, Loomly, Evernote, Buffer.
  • Timski rad: za komunikaciju sa ostalim članovima:Trello, Google G Suite, Microsoft Teams, Slack, Wrike, Zoom itd.

BENEFITI PROFESIONALNOG ODRŽAVANJA DRUŠTVENIH MREŽA

  • Ušteda vremena;
  • Prepoznatljivost brenda;
  • Kreativan sadržaj koji privlači klijente;
  • Povećan promet;
  • Veći angažman;
  • Izgradnja odnosa sa klijentima.

Menadžer društvenih mreža će znati kada, gde i šta treba da objavi i kako da izmeni strategiju na osnovu novih statističkih podataka. On će praviti objave za dugoročni plan rasta i doneće racionalne odluke o marketingu, posebno kada odgovaraju na komentare, a da ne oštete brend. Najvažnije, znaće kako da zadrži klijente. Menadžer društvenih medija mogao bi biti ključ za održavanje društvenih mreža na najvišem nivou.