Komunikacija sa klijentima svakodnevno dobija nove dimenzije. To je očekivano s obzirom na to da korisnici danas mogu biti u kontaktu na bezbroj načina koje im nude telefonija i Internet. Ipak, svedoci smo toga da u digitalnom dobu klijenti retko sami pronalaze usluge i proizvode. Obično kompanije prve prilaze njima koristeći kanale koje njihova ciljna grupa najviše koristi. Jedan od najpopularnijih i omiljenih načina komuniciranja je putem SMS poruka.

ŠTA JE SMS BULK?

SMS bulk su usluge koje se koriste za jednosmernu komunikaciju sa velikim brojem unapred određenih korisnika ( fizičkih lica ) usluga kojima se ažurno dostavljaju određene informacije.

Većina pametnih telefona podržava primanje tekstualnih poruka. Bez obzira na to kojoj socio-ekonomskoj klasi pripadaju, većina korisnika ima mobilni telefon i koristi SMS kao osnovni vid komunikacije. Pošiljke koje generiše usluga dosežu do maksimalne publike jednom porukom.

Podaci koji govore u prilog SMS bulk-u su sledeći:

  • 5+ milijardi ljudi na svetu može primiti poruku;
  • 88% korisnika pametnih telefona koristi SMS kao primarni vid komunikacije;
  • 29% SMS korisnika ulazi na linkove putem SMS-a;
  • 98% SMS poruka je pročitano, za razliku od e-maila čija je čitanost 26%;
  • 90% SMS poruka je pročitana tri minuta nakon što je primljena;
  • 85% korisnika telefona preferira da prima poruke umesto pozive ili e-mail obaveštenja
  • 80% korisnika kada se probudi prvo pročita poruke na telefonu.

Samim tim, SMS bulk je najdirektniji, najjednostavniji i najjeftiniji način reklamiranja ili obaveštavanja klijenata.

SMS bulk najčešće se šalje u vidu promotivnog i transakcionog SMS-a:

  • Promotivni SMS se šalje u marketinške svrhe. Ove poruke uključuju informacije o tekućim rasprodajama, ponudama i drugim vrstama inovativnih SMS marketinških kampanja.
  • Transakcioni SMS je u vezi sa automatskim slanjem notifikacija SMS-om u operativne svrhe kao što su podsetnici za plaćanje, sastanke, potvrde narudžbine, ažuriranje isporuka, prijava i mnogo toga.
  • SMS bulk može biti i personalizovan ukoliko postoji direktno oslovljavanje imena korisnika. Sama poruka dobijena na mobilni telefon predstavlja neki vid lične komunikacije, ali direktnim obraćanjem, primalac stiče utisak da se obraća samo njemu. To dodatno podstiče zadovoljstvo korisnika, jer korisnici vole da na neki način budu izdvojeni od ostalih.
  • Na primer, SMS notifikacije ( real-time poruke ) su obaveštenja koja se šalju pojedinačno svakom korisniku, a odnose se na promene u vezi sa profilom korisnika ( obaveštenje o obavljenoj uplati, trenutni status računa, opomene za neplaćen račun ili ratu kredita i slično ).
  • SMS podsetnik predstavlja automatsko slanje tekstualnih poruka koje firmama služi da mušterije, odnosno klijente podsete na zakazani termin, rezervaciju ili neki važan događaj. Može da se koristi i kao podsetnik za datume plaćanja, dostave i slično. Vrlo je praktična i isplativa alatka jer se slanjem jednostavne SMS poruke dan pre ili nekoliko sati pre zakazanog termina smanjuje mogućnost da klijenti zaborave na zakazani termin ili važan datum. Time se direktno štedi vreme i novac.
  • SMS kupon je izuzetno brza, efikasna i povoljna alatka za dobru promociju i jačanje brenda i sticanje lojalnosti klijenata. SMS kupon je uveliko nadmašio štampane kupone, flajere i brošure. Ne zahteva troškove u vidu izrade i distribucije štampanog materijala, koji znaju da budu jako skupi, a vrlo često još neotvoreni završe u kanti za smeće. Retko se desi da neko zaboravi mobilni telefon kao što zaboravi štampani vaučer.
  • SMS premium servisi imaju najveću primenu u medijima (televizija, radio, novine, internet sajtovi…). Servisi se mogu primeniti na različite načine: u organizaciji glasanja i prijava za učešće u emisijama i nagradnim igrama, prilikom ostavljanja komentara ili muzičkih želja i raznih drugih oblika zabavnog karaktera. Takođe, SMS premium servisi koriste se u komercijalne svrhe, poput proveravanja važnosti oglasa, plaćanja parkinga i slično.
  • SMS pretplatni servisi su podvrsta premium servisa kada se korisnik prijavljuje za korišćenje određene usluge na dnevnom, nedeljnom, mesečnom nivou itd. Nakon prijave, korisnik u izabranom terminu dobija naručeni sadržaj koji mu se prilikom svake isporuke naplaćuje u unapred iskazanom iznosu.
  • SMS vizit karta je program koji može da se postavi na sajt firme ili poslovni profil čime se omogućava da posetioci na vrlo jednostavan način dobiju tražene podatke.

SMS bulk je jednostavan za upotrebu. Potrebno je samo da se izabere dobavljač, otvori nalog kod mobilnog operatera, otpremi lista klijenata, navede tekstualna poruka koja je formulisana za slanje i klikne se na Send dugme. Za samo nekoliko sekundi svi klijenti sa liste će dobiti poruku u realnom vremenu u kojem mogu da se pregledaju rezultati slanja bulk-a i da se odmah reaguje na njih.

BENEFITI SMS BULK-A

  • SMS bulk omogućava da se poruke pošalju u isto vreme velikom broju korisnika;
  • Dostupnost kupcima je 24h i postoji mogućnost izbora adekvatnog vremenskog intervala za datu poruku;
  • Velika je verovatnoća da će poruka biti pročitana odmah i izazvati brzu reakciju;
  • Moguće je trenutno reagovati na nepredviđene situacije;
  • Postoji mogućnost slanja poruka dužih od 160 karaktera;
  • Poruke mogu biti personalizovane, zbog čega se stvara osećaj intimne komunikacije;
  • SMS bulk može biti višejezični;
  • U potpisu poruke može stajati ime firme, što predstavlja jeftinu direktnu reklamu;
  • Reklama je 99% uočljivija;
  • SMS odjava sa reklamnog bulk servisa je besplatna za korisnike i realizuje se slanjem STOP na određeni broj;
  • Korisnik SMS bulk servisa sam kontroliše proces obaveštavanja;
  • SMS bulk je odličan generator za pronalaženje klijenata koji su pokazali interesovanje za usluge;
  • Cena slanja je niža u odnosu na cenu slanja poruke putem mobilnog telefona;
  • Postoji mogućnost odloženog plaćanja poruka;
  • Gradi se trajni kvalitet odnosa sa kupcem;
  • Konkurentska prednost je ogromna;
  • Postoji merljivost isplativosti ulaganja u SMS bulk servis;
  • Korišćenje aplikacije za slanje SMS bulk-a je jednostavno, bez komplikovanih obuka i instalacija.

PRAVNA STRANA SMS BULK-A

Kada se šalje SMS bulk važno je pridržavati se zakona o zaštiti podataka koje reguliše država kompanije koja koristi SMS bulk:

  1. Vlasnik podataka mora ostaviti validnu informaciju o pristanku da mu se šalje SMS bulk;
  2. Ugovor u pisanom obliku mora sadržati odobrenje i potpis osobe kojoj se prodaje SMS bulk čime ovlašćuje prodavca da na njen telefon isporuči oglase ili druge marketinške poruke;
  3. Telefonski broj na koji će se poruke slati takođe mora biti uključen u obrazac pismene saglasnosti;
  4. Personalni podaci moraju biti tačni, kompletni i aktuelni za namenu za koju su skupljani i/ili procesirani;
  5. Personalni podaci se mogu koristiti samo u skladu sa zakonom i standardima najbolje prakse;
  6. Personalni podaci se dobijaju samo za specifične, eksplicitne, zakonske i legitimne namene i neće biti dalje korišćeni ni na jedan način koji nije u skladu sa ovim namenama;
  7. Klijent neće koristiti Viber servis da izazove štetu ili povredu neke osobe ili imovine, koristi materijal koji je lažan, uznemiravajući ili nepristojan, prekrši prava na privatnost ili promoviše netrpeljivost, rasizam, mržnju i nasilje, narušava pravo intelektualni svojine ili drugih vlasničkih prava i na bilo koji način krši zakonodavstvo;
  8. Na kraju svakog SMS sadržaja potrebno je omogućiti odjavu kod poruka promotivnog karaktera;
  9. Postoji pravo korisnika da traži da se podaci izbrišu u slučaju njihove neadekvatne primene.

SAVETI

Postoji nekoliko saveta za slanje SMS bulk-a koji bi mogli poboljšati marketinški tok:

  • Upoznajte se sa klijentom, njegovom istorijom i lokacijom prodaje i kupovine;
  • Opredelite se za ciljanu komunikaciju;
  • Iskoristite 160 znakova prilikom slanja SMS-a i potrudite se da poruka bude razumljiva;
  • SMS pošaljite u vreme kada će SMS poruka biti najefikasnija;
  • Kompanija treba da se usmeri na vraćanje starih kupaca jednako kao i na pridobijanje novih;
  • Neophodna je analiza starih kampanja kako bi se uvidelo koji vid kampanje je bio marketinški najiplativiji;
  • Ne ograničavajte se na vašu lokaciju, istražite tržište za masovno SMS rešenje.

Nema sumnje, volimo da šaljemo poruke. Razmena tekstualnih poruka put je budućnosti i nastaviće da dominira nad ostalim vidovima komunikacije, posebno kada je reč o mobilnom marketingu.

SMS bulk je sigurna investicija.